Toe aan nog meer groene content?
-
Is het gras groener bij de buurman?
-
ECOstyle laat Black Friday groen kleuren
-
ECOstyle krijgt B Corp Certificering voor haar merken ECOstyle, ECOstyle Professional, Vitalstyle en John & Co
In actie komen om mensen mét de natuur te laten werken, niet ertegen. Dat is de missie van ECOstyle. En écht werken met de natuur, begint in de bodem. Want alleen in een gezonde bodem kunnen planten goed en sterk groeien. Trekken ze meer biodiversiteit aan en zijn ze minder vatbaar voor ziekten en plagen.
Daarom verlegt ECOstyle de focus in haar voorjaarscampagne naar wat je niet ziet: de bodem. Om heel Nederland bewust te maken van het belang van een gezonde bodem.
Een campagne waarin ECOstyle de wereld – letterlijk – op zijn kop zet. Want het is heel logisch om te beginnen met wat er belangrijk is, toch? Wist je bijvoorbeeld dat er in een theelepel grond meer levende organismen zitten dan dat er leven boven de grond is? En al dat leven, micro-organismen zoals schimmels, bacteriën, maar ook macro-organismen zoals regenwormen en springstaarten, hebben een belangrijke rol in het ECOsysteem. Bij het afbreken van organisch materiaal en het vrijmaken van voedingsstoffen voor planten. De grond lekker rul houden zodat wortels goed kunnen groeien. En ook bij het vasthouden van water, het opslaan van CO2… het gebeurt allemaal in de bodem.
Daarom start ECOstyle deze week een 360° bodem campagne. In de tuincentra speelt de bodem de hoofdrol bij de ECOstyle presentaties, aantrekkelijke en duidelijke informatie helpt de tuinier op weg hoe de bodem en het bodemleven rijk en gezond te maken en te houden. Daarbij zijn er uitingen te horen op diverse landelijke radiozenders en is de bodemcampagne zichtbaar via abri's en in diverse magazines en landelijke dagbladen.
In deze campagne staan een aantal producten van ECOstyle centraal
De ECOstyle producten zijn verkrijgbaar via het tuincentrum en doe-het-zelf zaak.